Verantwoordelijke boekhouding/accountancy
ORYS Advocaten een verantwoordelijke boekhouding/accountancy die zelfstandig de boekhouding en financiële administratie van het kantoor beheert, en dit van A tot Z. Dit betreft onder meer boekhoudkundige documenten coderen, facturen verwerken, controle op de bankrekeningen houden, wetjke fiscale en sociale aangiften voorbereiden, betalingsopdrachten en facturen voorbereiden, de betalingen en invorderingsdossiers opvolgen, ... Kortom, het financiële huishouden van het kantoor opvolgen en op orde houden.
Jouw profiel- Je beschikt over een graduaat of bachelor diploma in accountancy of de nodige vervangende ervaring;
- Je hebt een goede kennis van Microsoft en Office;
- Je bent sociaal inges, kan vlot samenwerken met collega’s, vriendelijk en dienstbaar t.a.v.
cliënten;
- Je hebt een praktische en oplossingsgerichte ingesheid, vlotte en nauwgezette
communicatie met cliënten en het team;
- Je bent Nederlandstalig en bij voorkeur eveneens sterk in Frans;
- Je bent analytisch en punctueel. Zo kan je gericht de boekhoudkundige gegevens verwerken
en analyseren, en punctueel rapporteren;
- Je beantwoordt vragen bij audits van cliënteel;
- Je bereidt voor ons extern boekhoudkantoor de diverse aangiften voor, waaronder btw-
aangiften en jaarafsluitingen; je maakt prognoses voor voorafbetalingen;
- Je adviseert omtrent verbeteringen voor de organisatie van de boekhouding;
- je gaat zorgvuldig en discreet om met gevoelige en vertrouwelijke informatie waar je weet van
hebt bij de uitoefening van je taken;
- Kennis van Octopus is een plus, maar zeker geen must .
Don Algemene boekhouding De samenhang van sociale rekeningen van een organisatie controleren (lonen, sociale aangiften, aangifte van tewerksing, ...) De opsing van de geconsolideerde rekeningen voorbereiden (balans, resultatenrekening, financieringstabel, ...) Relaties ontwikkelen en onderhouden met de accountant en de banken voor de leningen, financiële beleggingen, belastingverrekening, ... De boekhouding (aankopen, afschrijvingen, verkoop, ...) van de vaste activa (vastgoed, materieel, uitrustingen, ...) van een organisatie voeren De liquiditeiten opvolgenFinanciële staten opmaken
Een financiële raming opsen De balans en de resultatenrekening van de organisatie opsen Don Financieel beheer Tussentijdse overzichten en boekhoudkundige of financiële bijlagen bij de economische beheerstabellen van de organisatie opsen Een organisatie boekhoudkundig en administratief beheren Boekhoudkundige procedures uitwerken en uitvoeren en er de efficiëntie van controleren De fiscale en sociale aangiften van een organisatie opsen of de boekingen, wetjke formaliteiten, ... opvolgen De activiteiten van een team coördineren
Een organisatie leiden Aanbod
- Een contract van onbepaalde duur in een deeltijds regime (/ of / bespreekbaar);
- Competitieve verloning;
- Maalijd- en ecocheques;
- Betaling woon/werkverkeer (openbaar vervoer);
- Hospitalisatieverzekering;
- Flexibele werkuren en mogelijkheid van werk;
- Werken in een jong, dynamisch en ambitieus team met aangename werksfeer en aandacht
voor een gezonde work/life balans;
- Een modern kantoor in het hart van Brussel, vlak bij de Munt (Metro De Brouckère en Centraal
station);
- Dichte samenwerking met de verantwoordelijke partners, met substantiële autonomie en
verantwoordelijkheid in de dossiers en cliëntencontacten, steeds met focus op kwalitatief werk.
Solliciteren
Sofie ALBERT
2024-05-18 - 2024-06-24
Aanwerving Organisatie: via Global Recruitment
Contract: Permanent
Industrie:
Valuta: EUR
Address place: BRUSSEL
Wolvengracht 38 Postbus 2
Postal Code: 1000
Web: www.globalrecruitment.info
Telefoon: +32 493 78 60 54